Sapunerija RVSTICA proizvodi zerowaste, ecofriendly, cruelty free, vegan, sustainable, artisan, handmade, familymade prirodne sapune i kozmetiku. U nastavku pročitajte intervju s Anom iz Sapunerije.
DIGITALNI OPG: Vaš vrhunski proizvod su 100% prirodni sapuni i edukacije izrade sapuna. Što ste sve činili kako bi vaši kvalitetni proizvodi pronašli kupca?
ANA: Slušam kupca što želi i pružam mu što traži od kreiranja proizvoda, informacija koje treba. Zadovoljni kupci su najbolja reklama i najviše kupaca dobivam preko preporuka.
Sadržaj na društvenim mrežama mi služi najviše informiranju ljudi o tome što su to hladni sapuni, kako se rade, što možete a što ne od njih očekivati i naravno promoviranju naših proizvoda i vrijednosti. Nisam radila ništa posebno na društvenim mrežama osim ovoga. Naravno, trudim se raditi kvalitetne slike svojih proizvoda te odgovoriti svakom kupcu brzo i konkretno.
DIGITALNI OPG: Što mislite da je presudno u komunikaciji i oglašavanju na društvenim mrežama jednog OPGa i ekološkog proizvoda? Koja društvena mreža Vam donosi najbolje rezultate.
ANA: Skoro deset godina odgovaram na pitanja ljudi koji koriste sapune ali i na pitanja ljudi koji žele naučiti sami raditi svoj sapun. Znam što ih zanima vezano na kupnju ili izradu prirodnih sapuna i komuniciram o tome. Mislim da je tako najbolje približiti se kupcima davanjem informacija koje ih zanimaju što konkretnije, jednostavnije i brže.
Naravno, društvene mreže su postale toliko bitne i nezamislivo iskoristive da je potreban profesionalan plan rada na društvenim mrežama. Ja se oslanjam na želje kupaca i na svoju intuiciju, a mnogi kupci su mi postali i prijatelji tako da sam prilično bliska sa njima :-).
Nemam nekakvu strategiju koje se temelji na nekim stručnim analizama. Najbolje rezultate mi donosi Facebook gdje imam preko 14000 pratitelja.
DIGITALNI OPG: Sapunerija Rvstica ima zanimljiv i prepoznatljiv dizajn etiketa i pakiranje. Kako radite dizajn za Sapuneriju? Koliko je pakiranje proizvoda važno kupcima ?
ANA: Dizajn sam radila godinama sama. Sada mi pomažu prijateljice koje dosta entuzijastično pristupaju svome poslu tj. mome dizajnu. Firma Euroreklama iz Splita mi pomaže oko grafičkog dizajna i naljepnica, tu su još web programerka Tea Goglia te IG dizajnerica koja dizajnira i interijere, Nicole Josseau. Još uvijek dosta učim o zero waste principima i to mi je jako interesantno.
Mojim kupcima je jako bitno da što manje nepotrebnog smeća ostavljaju za sobom. No to ne znači da izgled ne treba i ne može biti zabavan. Drago mi je kad se ljudi osjete posebno i lijepo prilikom kupnje i korištenja sapuna. Kada dobijem pismo prepuno lijepih riječi i kad vidim koliko su ljudi zahvalmi kad su otkriju koliko je hladni sapun ugodno sredstvo za pranje, znam da radim kako treba. Ponekad ih je prvo izgled mog ručno oslikanog sapuna privukao da kupe nešto što im se pokazalo korisno, za njih i okoliš.
DIGITALNI OPG: Vaši komunikacijski sadržaji na društvenim mrežama su sjajni. Kupcima i pratiteljima pružate vrijedne informacije o proizvodu i educirate ih. Kako promišljate o tome što ćete objavljivati?
ANA: Svakodnevno sam u sapunima. Proizvodim sapune, educiram sebe i druge o svemu vezano za sapune. Najbitnije mi je da korisnici dobiju kvalitetne sapune u kojima će uživati i koji im neće isušivati kožu a zerowaste filozofija i briga o okolišu je utkana u sva moja razmišljanja o poslu.
Moji komunikacijski kanali to odražavaju i pišem o tome, a to i moji kupci žele. Vrlo jednostavno, ono šta radim i kako radim, vrijednosti u koje vjerujem predstavljam na društvenim mrežama. Sreća je da ima dosta ljudi koji sa mnom dijele iste takve vrijednosti. Ljudima pružam konkretne i praktične informacije, pogotovo na svojim tečajevima, to se pročulo i ljudi to cijene.
Mislim da mi leži manufakturni rad i to je nešto u čemu mogu uživati. Doprinosim svojim malim zerowaste poboljšanjima te novim informacijama sapunskoj zajednici diljem svijeta.
Živim i radim to što predstavljam pa mi nije potreban neki naročit plan za sadržaj. Dizajnerica slaže boje postova za IG a ja pišem tekstove. Ljudi prate i podržavaju taj moj trud a ja uvijek imam o čemu pisati.
DIGITALNI OPG: Koje životne vrijednosti želite promovirati i komunicirati pratiteljima i kupcima?
ANA: Želim svima omogućiti sapun koji će biti ugodan prema njihovoj koži a da pri tom nanesu minimalnu ili nikakvu štetu okolišu.
Jako puno vremena u životu sam posvetila ovome poslu. Između ostalog, naučila sam preko 500 žena sa područja exYu kako da od otpadnih ulja i otpadnih sapuna naprave novi koristan proizvod, sapun za pranje rublja kako su ga radile naše bake. To je dvostruko koristan zero waste proizvod. Izradom tog sapuna spašavamo npr. vode od izlijevanja ulja ali vode čuvamo i smanjivanjem izlijevanja teško razgradivih detergenata. Svi sapuni se jako brzo razgrađuju u vodi. Ovo su npr. teme i vrijednosti koje su utkane u sva moja nastojanja.
Sapune i prirodnu kozmetiku sapunerije Rvstica možete naručiti preko web shopa na linku u nastavku.